Stáhnout publikaci
Sektor

Telekomunikace

Telco CX stále zanedbává. Je čas na změnu

Umístění v sektoru
Pořadí a posun
v sektoru
Značka Celkové
umístění
Meziroční
posun
01 = T-Mobile 67 -32
02 = Vodafone 114 -25
03 = O2 172 -22

Sektor telekomunikací letos jako jediný zaznamenal pokles téměř ve všech pilířích.

K mírnému zlepšení došlo pouze v empatii a plnění očekávání zákazníků.

Celkový dojem ale zůstává negativní. Klienty trápí složité procesy, nedostatečná komunikace i neochota řešit problémy. Důvěru podkopávají také časté technické potíže, neosobní přístup a nepřehledná vyúčtování.

Zákazníci očekávají jednoduchost, férovost a vstřícnost. Schopnost rychle reagovat, dobře komunikovat a nabízet jednoduchá řešení problémů bude pro zlepšení CX rozhodující.

Hlavní poznatky

  • Telekomunikační firmy uzavírají žebříček a potvrzují, že v CX mají co dohánět.
  • Vnucování služeb, složité procesy, zvyšování cen bez souhlasu a slabá podpora jsou nejčastějšími problémy.
  • Cesta k lepší zákaznické zkušenosti vede přes férové jednání, lepší komunikaci a jednodušší správu požadavků.

Absolutní neprofesionalita a nezájem vůči zákazníkovi. Nespolehlivé a předražené služby, za které si svévolně strhávají peníze z karty, aby pak danou službu ani nedodali. Při snaze se nějak dohodnout na kompenzaci nebo alespoň vysvětlení jsou arogantní a neochotní to vůbec řešit.

Žena, 23 let

Kdo jede na vlně

T-Mobile je dlouhodobě lídrem sektoru, v poslední době ale roste počet stížností na výhodné podmínky, které dostávají pouze noví zákazníci.

Vodafone sklízí pozitivní ohlasy za aplikaci a mobilní internet. Kritiku slýchá kvůli vysokým cenám, častým výpadkům a slabší podpoře zákazníků.

O2 dostává silně protikladná hodnocení – chválu za slevy a aplikaci střídají stížnosti na zdražování, vynucené změny a neférový přístup ke starším klientům.

Porovnání s rokem 2024