Stáhnout publikaci
Sektor

Logistika

Doručovací společnosti zapracovaly na komunikaci i jednodušších procesech

Umístění v sektoru
Pořadí a posun
v sektoru
Značka Celkové
umístění
Meziroční
posun
01 = Zásilkovna 4 +1
02 = PPL 29 -7
03 + GLS 58 -13

Logistika zaznamenává velký posun v pilíři empatie, který byl loni slabinou celého sektoru.

Také pilíř čas a úsilí roste, a to díky rychlejšímu a pohodlnějšímu procesu doručení, široké síti samoobslužných boxů a lepší komunikaci při změnách a vrácení.

Budoucí úspěch sektoru zajistí firmy, které propojí nové technologie pro zvýšení efektivity a snížení nákladů s důslednou zákaznickou zkušeností.

Hlavní poznatky

  • Rozdíly mezi firmami jsou stále patrnější. Liší se v době dodání, míře spolehlivosti, sledování zásilek, aplikacích či flexibilitě služeb.
  • Hodnocení pilíře empatie se významně zvedá – pozitivní zkušenosti s kurýry ovlivňují celkový pocit z firmy.
  • V sektoru uspějí ti, kterým se podaří propojit nové technologie s osobním přístupem.

Zásilka přišla v pořádku, ale pro balíky musím jezdit daleko. Kdyby bylo více boxů, bylo by to jednodušší. Kurýři jsou ale slušní a komunikace funguje.

Muž, 38 let

Kdo jede na vlně

Zásilkovna dál těží z dlouhodobé CX strategie. Oblíbená je pro hustou síť výdejních míst i jednoduché řešení změn či reklamací.

PPL zaznamenalo mírný pokles. Zákazníci kritizují hlavně webové stránky a nedostatek samoobslužných boxů.

GLS stagnuje. Přestože došlo ke zlepšení v komunikačních kanálech, celkové CX skóre se nemění. Odvážnější inovátoři získávají náskok.

Porovnání s rokem 2024