| Umístění v sektoru | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí a posun v sektoru |
Značka | Celkové umístění |
Meziroční posun |
|
| 01 | + | Tank ONO | 3 | +5 |
| 02 | + | Manufaktura | 5 | +5 |
| 03 | + | dm | 8 | +9 |
Automatizace a digitalizace sice zrychlují obsluhu, snižují ale emocionální vazbu ke značce.
Zákazníci očekávají plynulé propojení online a offline služeb, rychlé vyřízení a individualizovaný přístup. Přestože si zvykli na samoobslužné technologie, význam lidského kontaktu a budování důvěry roste.
Pro značky v sektoru je složité vytvořit wow efekt a motivovat k opakovanému nákupu.
Daří se těm společnostem, které zvládají kombinovat inovace s transparentností a každý nákup proměnit v zážitek.
V obchodě Bauhaus jsem měl nedávno zkušenost, která na mě udělala silný dojem. Potřeboval jsem speciální typ vodovodního kohoutku, který nebyl běžně k dostání. Jeden z pracovníků oddělení instalatérství si všiml, že si nejsem jistý, a sám se nabídl, že mi pomůže. Nejen že mi ukázal přesně to, co jsem hledal, ale také mi doporučil kompatibilní těsnění a nástroje, které by mi usnadnily montáž doma.
Muž, 42 letTank ONO zůstává na první příčce pro své nízké ceny. Objevují se ale připomínky k prostředí čerpacích stanic.
Manufaktura zdůrazňuje lokální původ a kvalitu produktů. Zákazníci chválí zaměstnance i výrobky, kterými rádi obdarovávají své blízké. Volají ale po lepší dostupnosti prodejen mimo velká města.
dm se těší oblibě pro široký sortiment, dostupnost a udržitelnost. Zákazníci pozitivně vnímají i digitalizaci.