| Umístění v sektoru | ||||
|---|---|---|---|---|
| Pořadí a posun v sektoru |
Značka | Celkové umístění |
Meziroční posun |
|
| 01 | = | Rohlík.cz | 2 | +5 |
| 02 | = | Košík.cz | 16 | +21 |
| 03 | + | Marks and Spencer food | 34 | +50 |
Sektor vyrostl ve všech pilířích. Řešení problémů a očekávání jsou hlavní oblastí CX, ve kterých nakupující upřednostňují právě online supermarkety.
Komunikace online a jednodušší sběr dat o zákazníkovi umožňují personalizovanější přístup, především ke stížnostem a reklamacím.
Nákupy jsou díky systémům AI pro rozpoznávání zboží na samoobslužných pokladnách, pilotům automatického ověření věku a rozšíření kas Scan & Go ještě rychlejší a pohodlnější, což se odrazilo v pilíři čas a úsilí.
Nakoupila jsem potraviny Marks and Spencer jak na prodejně, tak i přes Rohlík. Je prima, že to jde, protože u nás ve městě prodejnu nemají. Zboží M&S mám ráda a už vím, co mi chutná, takže nákup přes internet je ideální. Obzvlášť ráda mám jejich vánoční a další edice. Škoda, že na Rohlíku bývají hned vyprodané.
Žena, 42 letRohlík.cz jde příkladem v maximální snaze ulehčit proces nákupu. Zákazník může rychle nakoupit dle receptu nebo využít novou AI asistentku. Maia z oblíbených položek sestaví třeba nákup na chatu.
Košík.cz se svou cenovou strategií "multikup" motivuje zákazníky nakupovat ve větším množství za lepší ceny. Nově také uvádí srovnání cen zboží s konkurencí.
Marks and Spencer food je nově dostupný i na Rohlíku či Košíku, čímž si zajistil výrazné meziroční zlepšení. V mobilní aplikaci navíc umožňuje výměnu bodů za peněžní poukázky na nákup.