Stáhnout publikaci
Sektor

Energetika

Nová legislativa zvýhodňuje zákazníky, sektor se mění

Umístění v sektoru
Pořadí a posun
v sektoru
Značka Celkové
umístění
Meziroční
posun
01 = E.ON 73 -12
02 = ČEZ 75 +3
03 + Innogy 81 +17

Energetický sektor výrazně ovlivnila nová legislativa.

Ta posiluje práva zákazníků a přináší méně pokut za ukončení smluv, možnost sdílet elektřinu i rozvoj akumulace. Zákazníci tak mohou využít spotové tarify, dlouhodobé fixace či nové formy sdílení energie.

Transformaci oboru urychlují chytré sítě, digitální měřidla a úložiště baterií. Investice do online služeb a chatbotů zlepšují zákaznický servis a modernizují sektor.

Rostoucí kybernetické hrozby volají po dalším posílení bezpečnosti a odolnosti energetických sítí.

Hlavní poznatky

  • Zákaznická zkušenost se zlepšuje, ale zůstává nevyrovnaná – objevují se rozdíly mezi tradičními a novými dodavateli.
  • Zákazníci chválí přechod k udržitelným řešením a vstřícnou komunikaci v krizových situacích.
  • Naopak kritizují složitost vyúčtování, pomalou podporu a nepřehledné změny smluvních podmínek.
  • U části zákazníků přetrvává nedůvěra po energetické krizi – cítí obavy z opětovného zdražování a nedostatku transparentnosti.

Bylo by fajn, kdyby někdo konečně začal vysvětlovat vyúčtování jako pro běžné lidi, ne odborníky. Na druhou stranu, po dlouhé době jsem měl pocit, že někdo na zákaznické lince opravdu chápe, co potřebuji a proč jsem naštvaný.

Muž, 55 let

Kdo jede na vlně

ČEZ si udržuje pozici díky rozsáhlé síti poboček a dlouhodobé důvěře, ale čelí výtkám za pomalou komunikaci, složité fakturace a nesrozumitelné změny smluv.

E.ON je oblíbený pro férový přístup, jednoduchost vyúčtování a ochotu řešit problémy, zejména mezi dlouhodobými zákazníky.

PRE platí za spolehlivou značku, ale podle některých zanedbává digitalizaci a flexibilitu služeb.

Porovnání s rokem 2024