Stáhnout publikaci
Sektor

Cestování

Sektor míří k plné digitalizaci

Umístění v sektoru
Pořadí a posun
v sektoru
Značka Celkové
umístění
Meziroční
posun
01 + Exim Tours 45 +18
02 - Booking.com 54 -20
03 + RegioJet (Student Agency) 80 +19

Bleisure (= business & leisure) a workation (= work & vacation) se těší oblibě i dlouho po pandemii covidu-19. Sektor předvádí Total Experience v praxi.

Společnosti musí řešit komfort nejen z běžné cestovatelské stránky, ale i z pohledu zaměstnance, který potřebuje dobré podmínky k práci.

Přetrvávající nedostatek kvalifikovaných pracovních sil částečně řeší automatizace, např. v podobě samoobslužného check-in/check-out nebo robotických uklízečů. Ztráta osobního kontaktu ale přináší i rizika, třeba problémy s identifikací hostů.

Trend digitalizace v sektoru sílí. Ta přináší pohodlnější procesy i úsporu, ale i nové regulatorní a bezpečnostní otázky.

Hlavní poznatky

  • Zákazníci oceňují obrovský výběr služeb, přehledné aplikace a ověřené nabídky, díky nimž mohou sáhnout po jistotě.
  • Chválí i jednoduché a uživatelsky přívětivé procesy (rezervace, rychlá platba, možnost storna a funkční zákaznická podpora).
  • Věrnostní schémata a slevy podporují loajalitu vůči značce a opakované nákupy.
  • Časté zpoždění letů, nepohodlí v letadlech a rostoucí ceny ubytování i letenek patří k nejčastějším stížnostem.

S Exim Tours jsme byli spokojeni, všechno proběhlo bez problémů a delegátka byla ochotná. Oceňuji, že se na cestovku můžeme spolehnout. Jen ceny už nejsou tak výhodné jako dříve.

Žena, 52 let

Kdo jede na vlně

Exim Tours sklízí chválu za osobní přístup na pobočkách i zájezdech, pro který se zákazníci rádi vrací.

Booking.com se výrazně propadl. Přestože je rozhraní platformy intuitivní, body společnost ztrácí kvůli slabé komunikaci některých poskytovatelů ubytování.

RegioJet jede vpřed. Lidé oceňují pohodlí a spolehlivost. Kritika zaznívá směrem k provozním aspektům, jako třeba řazení vagonů.

Porovnání s rokem 2024